Awak Nak Jadi Bangsa Apa?

 
Jika soalan ini dikemukakan kepada korang semua, apa korang akan jawab?

Macam-macam kes kita dah dengar bila masuk tahun 2010 nih. Dengan bermacam-macam penyakit sosial yang melanda masyarakat MELAYU kita hari ni, dari kes buang bayi, dera anak sehingga ke kes buang bapak kat perhentian bas, aku rasa kalau la ada pilihan untuk tukar bangsa, memang aku nak tukar. Tak mau lagi bangsa Melayu. Malu la weh...

Saidina Umar r.a ada cakap "Kita dimuliakan Allah kerana Islam, bukan kerana Arab". Jadi, dari dok berjuang kerana bangsa, baik lagi berjuang kerana Islam.

Paham ke dak?

Blogger Hartanah & Kewangan

Blog Yang Saya Baca