Krisis Kewangan di US - Apa Keuntungan Kita?





sumber: Mailinglist Muaz Hadi

Jika anda mengikuti perkembangan kewangan dunia sekarang, anda akan tahu bagaimana kewangan US berada dalam keadaan nazak sekarang

Presiden Obama mengumumkan keputusan menaikkan siling hutang US atau dalam kata lain, mereka kritikal.

Ketika choatic moment minggu lepas, saya sendiri telah lepas kan beberapa pegangan saham bebas dan nyata smlm FBMKLCI ditutup rendah.

Jika anda bermain saham, ketika ini tentunya memento indah untuk pemain 'long term' dan saya juga mengambil kesempatan ini apabila ianya ditutup rendah smlm =)

Bukan nak bercerita mengenai saham tapi nak berkongsi satu situasi menarik mengenai krisis di US sekarang.

Apa yang naik?

Harga Emas! Walaweh! ekonomi tak stabil, saham jatuh, emas NAIK

Rujuk harga Emas 30 hari ini di www.kitco.com/charts/popup/au0030lnb.html

Siapa lagi dapat menyangkal hakikat ini. Jika tahun lepas saya kongsikan pembelian emas 100g dengan harga RM15,400++, tadi saya semak sudah meningkat kepada RM17,428 (4 Ogos, 5am)
Ouuchhh! Lebih kurang 13% dalam masa tak sampai setahun. Lagi tinggi dari ASB!

Mungkin terdetik di hati anda, banyak duit baru boleh labur dalam emas, opsss anda salah. Tak perlu beli ketul emas, bermula dengan kecil, ada pilihan dan jawapannya di;

http://www.getresponse.com/click.html?x=a62b&lc=xwJL&mc=Br&s=zkd5A&y=s&

Saya tak nak cakap mengenai 'fiat money' dan sebagainya, sebab jika anda subscriber saya, mesti dah faham dan jelas mengenainya kan?

Bulan lepas saya hadir satu gathering, dan seorang pelabur underground jika anda kenal
Tuan Bri berseloroh kepada saya dengan ayat mudah..

"Jangan simpan DUIT di bank"

Mendalam maksud tu, saya fikir maksud beliau ialah, tukar wang tunai kepada ASET.

Hartanah itu aset, Emas juga Aset!

Jadi saya rasa saya juga nak guna pesanan Tuan Bri kepada saya dan saya tukarkan kepada
anda,

"Tukar DUIT anda kepada Emas"

Tak tahu bagaimana nak bermula dengan modal rendah, risiko rendah..? Jangan risau lah, ini pilihan mudah untuk anda, semuanya sudah disusun, menunggu untuk anda aplikasikan sahaja.
Terus sahaja ke;

http://www.getresponse.com/click.html?x=a62b&lc=xwJL&mc=Br&s=zkd5A&y=s&

Tepuk dada tanya jiwa. Anda mahu, anda pilih. Pilihan anda untuk masa depan anda =)

Salam Ramadhan untuk semua!


Jangan lupa follow blog aku! Klik butang Follow di sebelah tu~!!

1 komen:

Catat Ulasan

Apa komen anda tentang artikel di atas?

Blogger Hartanah & Kewangan

Blog Yang Saya Baca