Kenapa Tak Sekarang?

Mulakan dengan satu rumah dahulu...
Assalamualaikum semua.

Ada kawan-kawan aku dok bertanyakan pada aku pasal hal rumah sewa aku. Alhamdulillah, setakat urusan rumah sewa semuanya berjalan dengan lancar walaupun ada beberapa masalah yang berlaku. Biasalah adat bila ada barang mahal, mesti la kena maintain. Macam kereta la jugak.

Pastu, dengan spontan la aku tanya balik,

"Korang bila lagi naik join the club?"

Macam-macam jawapan yang aku dapat...

"Takde duit la.."


"Tak reti aku nak melabur dalam hartanah nih..."

Nak tunggu apa lagi? A 1000-mile journey begins with a single step. Kalau tak mulakan, sampai bila nak tunggu?

Mulakan dengan join seminar-seminar pelaburan hartanah. Lepas tu, join pulak mana-mana auction untuk dapatkan feel. Sambil-sambil tu, kumpulkan la modal untuk beli rumah. Insha-Allah, langkah seterusnya akan datang satu demi satu. Dari situ la baru dapat belajar seelok belok pelaburan hartanah nih.

Tunggu apa lagi?

Posted via Blogaway

Jangan lupa follow blog aku! Klik butang Follow kat sebelah tu~!!

Blogger Hartanah & Kewangan

Blog Yang Saya Baca