Happy Birthday To You, Exora!

Assalamualaikum semua...

Hari nih besday our Exora. Dah 2 tahun berkhidmat dengan family aku. Boleh kata masih dara lagi la. Mana taknye, mileage baru masuk 23k. Guna time balik kampung, balik raya, jalan2 hujung minggu (tu pun just nak panas2kan enjin je)

Happy Birthday, Exora!

Cerita pasal Exora nih, nak share la dengan korang bape banyak yang kitorang spend untuk 'sambut besday' Exora nih. Macam biasa, renew insurans dengan Maybank Etiqa untuk dia dalam RM 1.4k. Renew roadtax pakai MYEG dalam RM98. Kebetulan pulak, dah nak kena service untuk 25k. Kena prepare lagi lebih kurang RM 450 sebab wife aku nak kete dia service kat authorised PSC. So memang service ikut buku lah.

Total spending around RM 2k. Gulp~!!

Apa nak dikata...adat orang pakai kereta dah memang gitu. Kena la prepare duit bulan2. Kalau keluar sekaligus, memang pengsan la. mana nak carik duit banyak gitu.

p/s: kete Wira 2 Alam aku baru RM320 renew insurans. Roadtax pun dalam RM77 sebab pakai NGV. Hehe...save2...

Jangan lupa follow blog aku! Klik butang Follow di sebelah tu~!!

Blogger Hartanah & Kewangan

Blog Yang Saya Baca