Bila Handphone Dah Kena Penyakit 'Auto Shutdown'...

Di satu tengah malam yang sunyi...

"Nak tengok blog AE lah kejap. Nak baca apa yang dia nak menceceh dalam blog dia nih..."

Tiba-tiba...

xperia x10 auto shutdown
Dalam proses autoshutdown...

"Alamak, auto shutdown lagi~!! Geram betul la! Apehal tetiba je asyik auto shutdown tetiba je nih??"

Actually nih bukan kali pertama jadi pada HP kesayangan aku nih, tapi dah banyak kali, especially bila browse blog AE bukak apa2 application yang biasa aku pakai such as camera, Blogger, FB & Twitter.

HP aku nih akan lagi kerap auto shutdown bila battery level bawah dari 60%. Haaa, time nih bila dia mula kena penyakit auto shutdown nih, dia takkan on dengan stabil dah. Bila turn on je, dah habis semua load, then terus auto shutdown lagi. Benda nih akan berterusan sampai la battery level aku tinggal 20% lagi.

Yang peliknya, kalau aku buat keje aku semasa hp tengah di'charge', penyakit auto shutdown nih takkan berlaku!

Kengkawan ada pernah kena macam nih ke?


Blogger Hartanah & Kewangan

Blog Yang Saya Baca